Головна » Статті » Мої статті

Виховний захід

ТЕМА. ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА

МЕТА:

--- повторити  3 умови виникнення процесу горіння,        --- пригадати поняття «Трикутник вогню», які речовини й  матеріали є легкозаймисті, негорючі та важкогорючі,

 --- ознайомитися з історією пожежної служби,                

  ---розвивати вміння аналізувати причини виникнення пожеж,                                                                                            --- вчити запобігати виникненню пожеж;   повторити правила пожежної безпеки;                                                   

  --- виховувати організованість,упевненість у своїх силах;                         

--- виховувати серйозне ставлення до знань правил пожежної безпеки.

ОБЛАДНАННЯ : Картки-тести «Що ти знаєш про пожежу». Музичне оформлення, плакати, буклети, пам’ятки , м’яч , мікрофон, малюнки та вирізки на пожежну тематику.

( створення інтриги, викликати зацікавленість. Здивувати присутніх нестандартним підходом та нетрадиційним початком виховного заходу.)

Мета : «УДИВИТЬ – ЗНАЧИТ ПОБЕДИТЬ»  ( Суворов )

  1.  І.  Організаційний етап .                                              

   \Встановлення емоційного контакту з аудиторією\                         

 Віршоване привітання :                                                    

 Добрий день усім присутнім!                                        

 Взяти радість не забудьте!                                                

 Будьте щирі і здорові.                                                      

  До співпраці ви готові ?

То ж сідаємо за парти, витрачати час не варто!

\Звучить сигнал  пожежної тривоги\     \Вчитель загострює увагу учнів.  \                                   

 Діти, що це за  звук чи сигнал?

Увага ! сталося лихо! Виникла пожежа!

Оголошується набір в команду пожежних рятувальників.

Тільки досвідчені, та професіонали можуть потрапити у цей загін.

  1.   ІІ. Етап заняття.

 Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.                        

 Зараз усім присутнім необхідно терміново пригадати правила пожежної безпеки, щоби пройти 1-й відбірковий тур ( тестувальний марафон,  ) на обізнаність у пожежній справі.

Сподіваюся всі приготувалися і готові до інтелектуального бою.                                                       

Методичні прийоми:   (створення інтриги , раптовість початку заходу, розвиток емоційного інтелекту за принципом : від несподіванки і здивування – до знань, до сприйняття інформації.)

  1. Отже команда рятувальників зібралася.

Молодці , швидко впоралися , на все це вам знадобилося ---(  3 хв.) 

  1. А от справжня  рятувально-пожежна команда по сигналу тривоги приходить в бойову готовність за    (2 хв.)   а з одяганням бойового одягу – за 5 хв.

 

  1. Тепер познайомимося.                                                                             \застосування інтерактивних методів для знайомства вчителя і учнів\  

 \\  з передачею якогось предмету, символу чи атрибуту  наприклад вогник\\                                                                                                  ---  Інтерактивна вправа « Знайомство»                                                                                      \\  ви  по черзі називаєте своє ім'я, а також представляєте одну із найкращих рис свого характеру \\                                                                                                                Римляни казали : «Nomen est omen» --- «Ім'я є провісником долі»                                 Вірю, що ваше ім'я додасть вам впевненості і принесе удачу.                                                   ПОЧНЕМО З МЕНЕ.

  1. Вчитель представляє себе.        

 (Діти, знайомтесь : Я керівник пожежно-рятувальної команди. Звати мене  Світлана Василівна і я сьогодні допоможу вам більше дізнатися про пожежі, причини їх виникнення, їх уникнення та багато дечого цікавого іншого).

\Учні кількома словами характеризують себе.  \ 

 А тепер прошу наших рятувальників зайняти почесні місця.

  1. ІІІ. Етап. Вступне слово вчителя.                                                                Повідомлення теми і мети виховного заходу. 

 Діти, як ви гадаєте, про  що сьогодні буде наша розмова?                          

 Так правильно !                                                                                                          Тема нашої виховної години --- «Пожежна безпека»                                 \вивісити тему, або написати на дошці \                     

  Отже, ми повторимо  3 умови виникнення процесу горіння, пригадаємо поняття «Трикутник вогню», які речовини й  матеріали є легкозаймисті, негорючі та важкогорючі, ознайомимося з історією пожежної служби, проаналізуємо причини виникнення пожеж, повторимо правила пожежної безпеки.                           

  1. Мотивація навчального процесу.                          

 Адже щодня в Україні виникає близько 120 пожеж, у яких гине в середньому 7 осіб. З року в рік ці цифри збільшуються. У різних областях кількість пожеж на добу сягає від 15 до 20. Загальна кількість пожеж на планеті досягла 9 млн. на рік, які забирають життя більше 100 осіб. Щоб вам було краще уявити ці цифри, скажу, що кожні 5 секунд десь спалахує пожежа. І доки у нас відбуватиметься бесіда, пожежники більш ніж 100 разів виїдуть за сигналом тривоги, загине, щонайменше, одна людина, близько 10 отримають травми та опіки, багато хто з них залишиться калікою або буде спотворений на все життя

Такому стану справ потрібно зарадити ! Кожен повинен знати правила пожежної безпеки і виробляти в собі звичку суворого їх виконання.

  1. Актуалізація опорних знань.                                   

    Інтерактивна вправа «Займи місце» ( гра з учнями класу )                    

  •    зараз витягнете картки з написами речовин та матеріалів, і відповідно поділимося на три групи, що мають назви : «легкозаймисті», «негорючі», «важкогорючі».

( На партах стоять трафаретки)       

знаєте для чого ми розділилися на групи ?

 Для того щоб ви уважно спостерігали за діями наших рятувальників і вкінці уроку назвали переможця – того, хто найкраще володіє матеріалом з пожежної безпеки. Це перше ваше завдання.

А ще, вам необхідно з матеріалів, що лежать у вас на партах, виготовити плакати-колажі на пожежну тематику, що і буде подарунком учню-переможцю.

 

  1. Повідомлення нової інформації. З історії пожежної охорони.

  Отже бригада рятувальників укомплектована, але спочатку вам розповім дещо з історії пожежної охорони.

Перші пожежники з'явилися в нашій країні понад два століття тому. Двоповерхова споруда з високою вишкою ( каланчею ) мала назву «пожежне депо». На першому поверсі розміщували коней, вози з діжками, наповненими водою, та протипожежний інвентар. На другому – жили пожежники, яким дозволялося відлучатися з казарми лише один раз на тиждень, заборонялося відвідувати громадські місця, читати будь-що окрім Біблії. Щоб завжди бути на поготові, вони навіть на ніч не знімали чобіт.                                                                                                           А зараз познайомимося, як діяли пожежники, та які в них були обов'язки.                   Як тільки черговий (вишковий) помічав пожежу, на каланчі одразу піднімали сигнальні знаки, щоб повідомити інші депо. Вартовий ударяв у дзвін, і з воріт на коні вилітав вістовий. Він розвідував обстановку на пожежі і мчав назад.                                  Після його повернення з гуркотом і дзвоном на місце пожежі поспішали пожежники. Трубники рятували людей і гасили пожежу водою зі шлангів, сокирники рубли дах, щоб випустити дим з приміщення, а качальники та водопостачальники наповнювали запаси води в діжках. Ось так!                                                                                                 Діти , а ви знаєте, як розподілені ролі у сучасної  пожежної команди? 

  1. Ствольщик – працює зі стволом
  2. Підствольщик – розмотує пожежні рукава і під'єднує до пожежного крану
  3. Працює із вогнегасником
  4. Телефонує в пожежну рятувальну частину, викликаючи підмогу, якщо пожежа широкомасштабна. І вибігає їх зустрічати.
  5. Допомагає добовому наряду евакуювати особовий склад, і після цього вимикає світло на рубильниках.                                                            

   Пожежний розрахунок має зібратися за 3 хв.

Завдання 1.  для збору : «Трикутник вогню»              

 \\учням необхідно швидко  прикріпити у вершинах трикутника назви \\   \\ уловка: назв на листочках більше , що ускладнить їм виконання завдання, і покаже чи знають учні \\

11.  Як потрібно команді працювати ?      під яким гаслом?                             \\ запропонувати учням гасло чи девіз, якщо вони не придумають \\           ( наприклад : «один за всіх і всі за одного»)                                                             Гасло пожежників : «Запобігти, врятувати, допомогти»

Інтерактивна вправа : « Відчуй настрій класу»

 Шановні рятувальники! Подивіться на клас і скажіть який емоційний стан у них переважає ?

\\ радість, розчарування, здивування, захоплення, байдужість\\                                                                     Інтерактивне опитування «вправа «Мікрофон»       

  --- як ви гадаєте вони вболівають за вас ?                     

   --- а переживають ?                                                                                                                  Запитання до класу : А вам діти цікаво, чи справляться наші пожежники?

  1. Чути сигнал пожежної тривоги                             

  \\ коментар вчителя , історичні відомості.

В давнину , дзвони, окрім богослужіння, використовувалися для сповіщення про якесь лихо, в тому числі дзвони били на сполох під час пожежі

  1. Звучить звук сирени пожежної машини.    ВИЇЖАЄМО НА ЗАВДАННЯ

 \ прикріпити малюнок пожежної машини \

 

  1. Розгляд ситуацій на пожежну тематику.                                                                       --- Завдання 2.   Інтерактивна вправа – гра «Трикутник вогню»          

 А зараз ще одне випробування для нашої пожежної команди .

\ вчитель кидає учням м'яч і називає один із елементів трикутника вогню: «Джерело запалювання». Той, хто спіймав м'яч, називає приклади джерела запалювання (сірник,) і повертає вчителю. Вчитель знову кидає м'яч іншому учню і називає ще один елемент трикутника вогню : «Горюча речовина». Учень відповідає і повертає м'яч. Так гра продовжується, але коли вчитель скаже слово «Кисень» (третій елемент трикутника) всі рятувальники повинні присісти, замість відповіді.

Завдання 3. Вправа «Що ? Де? Коли?                                                                                   ЩО необхідно, щоб розпачалося горіння?       \займисті речовини або матеріали: дерево, папір, бензин, спирт\                                                                                                      ДЕ може відбуватися горіння?   \ там, де є кисень \                                                       КОЛИ це може трапитися? \ коли є джерело запалювання: іскра, відкритий вогонь, висока температура\   

Що є головною причиною виникнення пожеж      \ порушення правил безпеки \             Де може статися пожежа ?      \ у лісі, в квартирі, на підприємстві \                                       КОЛИ телефонують за номером 101?  \ при пожежі \                                                         

 

Завдання 4. Пояснити словосполучення : «бути як вогонь», «вогонь в очах», «вогонь серця», «зайти на вогник», «палкий як вогонь».                                                      \\учитель показує словосполучення, учні відповідають\\  

  Завдання 5. «Врятуйте друзів»   

І останнє на сьогодні випробування для юних пожежників.

ПРАКТИЧНИЙ ТРЕНІНГ – РОЛЬОВА ГРА  необхідно погасити пожежу і врятувати людей.    Ось ваші обов'язки:   \ роздати картки-завдання\                          

 Увага шановні рятувальники! В кімнаті де знаходяться діти, виникла пожежа. Очі застилає їдким димом,  дуже погано видно .

\поставити вогонь, та іграшки у квадрат намальований на підлозі \

 ПРИСТУПИТИ ДО ГАСІННЯ ПОЖЕЖІ!                                        

 По команді вчителя команда приступає до роботи. 

 Клас підтримує рятувальників оплесками.

15. Ви добре справилися із завданнями сьогодення.  Вам  все вдалося.              Головне – робити все швидко і чітко.                                                                                              Отже шановні експерти, хто на вашу думку є сьогодні переможцем – найкращим знавцем пожежної справи?

Вони визначають переможця. Коментують висловлюють свої емоції. Нагородження медалями: «За відвагу на пожежі», «За хоробрість в бою з вогнем», «Найкращий пожежний рятувальник»

\ вручення плакатів-колажів\

  1. Вчитель підводить  підсумок роботи.                  

 --- Пожежі завдають багато лиха. Щоб не допустити біди, усі повинні знати і виконувати правила пожежної безпеки.                                                              

  1. Роздає дітям пам’ятки. Поради.

Шановні рятувальники! Роздайте всім присутнім пам'ятки. Хай вони будуть у вас на згадку про проведений виховний час.

Час від часу їх перечитуйте, щоб запобігти виникненню пожеж.

  1. Заключне слово вчителя.                                             

18.ВПРАВА-ПРОЩАННЯ. ПІДСУМОК.

Діти підійдіть до дошки і утворимо коло.

На праву руку покладемо знання та нову інформацію, отриману сьогодні.

На ліву руку покладемо уміння та навички, отримані в процесі роботи.

А тепер з'єднаємо наші долоні, приєднуючи нові здобутки до тих, які ви мали раніше.

І всі разом скажемо : «МИ – РЯТУВАЛЬНИКИ»

 ----   на завершення години спілкування, хочу побажати словами молитви :

 « Хай вам Бог пошле терпіння, щоб витерпіти все те, що ви не можете змінити в житті. Хай вам Бог пошле сили і сміливості змінити те, що ви можете змінити. І хай вам Бог пошле мудрості, щоб ви змогли відрізнити одне від іншого !»

Будьте завжди обережними!

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Таня (22.03.2015)
Переглядів: 637 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar