Головна » Статті » Мої статті

Інтегрований урок

"Рідну мову буду знати, берегти і поважати"

Підготувала

вчитель початкових класів

Мар’янівської ЗОШ I-II ступенів

Полева Людмила Анатоліївна

Мета: вчити учнів виразно і правильно читати твір, аналізувати його;  

               бачити красу і багатство рідної  мови ;

               розвивати уміння визначати головну думку;

               сприяти розвитку мовлення,  мислення, кмітливості;

               виховувати  інтерес до читання, любов до рідного слова.

Обладнання:картки – таблиці для розчитування, тексти творів, картки із

                    завданнями, записи на дошці.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: інтегрований.

Завдання уроку:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто читати, а думати,

Дружно й плідно працювати.

Епіграф уроку:

Щоб добре знати рідну мову,

Треба їй вчитися змалку…

М.С. Возняк

Хід уроку

І Організаційний момент

- Діти! У народі кажуть: «Добрий  гість – дому радість».

Сподіваюсь, що ви, як і я раді нашим гостям. Подаруйте їм

посмішку, побажайте доброго один одному.

ІІ Актуалізація опорних знань.

1. Ритмічна хвилинка.

а) Артикуляційна розминка.

Вітерець у лісі – ш-ш-ш;

повзе вуж у траві – с-с-с;

прилетів жук – ж-ж-ж;

пролетів птах – шух-шух-шух;

запихкав їжачок – пих-пих-пих.

б) Розвиток мовного дихання.

- здування кульбаби;

- надування м'яча.

в) Скоромовки.

г) Долаємо вершини (читання за стрілками).

2. Розчитування  по 1хв. 3 рази.

ІІІ Повідомлення теми.

Розповідь вчителя.

Для кожного народу дорога його мова, а нам найближча до серця –українська. Потрібно любити мову, шанувати її, дбати про її культуру.

Наша мова багата і різноманітна. Якою б не була обдарованою та здібною людина, вона постійно вивчає щось нове, постійно вдосконалюється. А щоб бути ще освідченою, потрібно якомога більше читати, розвивати і збагачувати своє мовлення.

IV Опрацювання матеріалу.

1. Розповідь про письменницю.

Багато письменників з любов'ю і повагою ставиться до своєї мови, оспівує її у віршах. Тож  сьогодні ми познайомимося із віршем Надії Красоткіної « Не  цурайтесь мови».

2. Словникова робота.

Цурайтесь -                    буденне -                    зачахне -

неповторна -                  сокровенне –

3.Читання комбінованим способом (вчитель, учні).

- Чому не потрібно цуратися своєї мови?

4. Мовчазне читання учнями вірша.

5. Вправи з читання, робота над змістом.

а) читання по строфах « Ланцюжком», «Естафетою».

б) аналіз вірша

- Із співом якого птаха порівнюється мова?

- Чому нашу мову називають неповторною? 

- Чому в мові розкриваються наші мрії і бажання?

в) вправа «Перекличка» (Я показую друковані слова, а учні читають

речення із цим словом). (Слова – люди, лунає, багата.)

г) гра  з читання «Вовк і Заєць».

д) гра «Знайди речення за початком».

- Дочитайте речення, які починаються словами:

«Хай вона…».

«І цвіте у ній…».

«Бо вона такаж…».

е) гра «Дослідники».

        - Знайдіть скільки разів у вірші зустрічається слово «мова» (4).

        - Скільки разів у останньому куплеті зустрічається буква  у? (5).

        - Проаналізуємо ім'я письменниці за першими літерами.

Вчитель.

Наша мова багата і милозвучна. Нею можна передавати думки і почуття.

6. Вправи з розвитку мовлення.

а) Технологія «Мікрофон». Гра « Додай слово».

          Мова (яка?) - …. (рідна, неповторна, державна, милозвучна).

б) Продовж міркування . Гра «Незакінчене речення».

- Найбільше і найдорожче добро в кожного народу …

- Мова – це скарбниця, бо …

- Любов до рідної землі неможлива …

- Мову потрібно вивчати, щоб …

в) Фізкультхвилинка.

г) Гра «Одним словом».

Гав ловити – (марно).

Дерти носа вгору – (задаватися).

Дивитися лисицею - (хитро).

Жабі по коліна – (мілко).

Клювати носом – (дрімати).

V Закріплення матеріалу.

Діти, посміхніться один одному, нехай на ваших обличчях сяють тільки усмішки.

  • Прочитайте перший куплет.
  • Чому мову названо рідним джерелом?

(Із джерела тече свіжа вода, а у мові з'являються нові слова).

(Стукіт у двері. З'являється Дівчинка-Мова).

  • Добрий день, діти! Я Дівчинка-Мова, подорожую рідним краєм. Приходжу  в гості до дітей. А ще провела свою подругу Осінь. Сумно мені буде без неї, тому хотіла попросити вас допомогти виготовити осінній килимок, який нагадував би мені про подругу.

Вправи з трудового навчання.

На столі лежить папір, клей, вирізані листочки.

1. Повторити правила роботи з клеєм.

2. Нагадати про естетичне оформлення роботи.

3. Колективна робота.

  • Я задоволена, що ви мені допомогли. (Сідає біля діток).

VI Домашнє завдання.

Підготувати вірші про мову.

VII Творчий  підсумок.

На аркуші обведіть свою долоньку  і дамо відповіді на запитання.

Великий – що найбільше сподобалося на уроці?

Вказівний – яким настроєм пройшов урок?

Середній – що нового дізналися?

Безіменний – Які б ви хотіли прочитати твори?

Мізинчик – над чим би ви хотіли попрацювати?

Станьте в коло, подаруйте тепло долоньки своєму другові.

Прочитайте епіграф уроку. До чого він нас закликає?

Любіть свою мову, нехай між вами завжди панує добро і повага.

Категорія: Мої статті | Додав: Таня (17.03.2015)
Переглядів: 212 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar